thanks sweetie ! :)

Explore it

English French German Spain Italian Russian Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Translate Widget by Google

Sunday 19 August 2012

Selamat Tinggal Ramadan :( Selamat Datang Aidilfitri :D


Hai korang ! Apa khabar ? Sihat semuanya ? 
Huhu , terima kasihlah sebab still sudi nak jenguk blog nie . 
Hmmm , rase-2 nya dah nak dekat setengah tahun saya tak update blog nie ?
Kenapa ya ?
Setakat nie alasan paling kukuh mungkin sebab saya terlalu busy .. :p
Maklumlah , dah nak ambik exam besar tahun nie ..
So , sorrylah sebab blog nie kosong tanpa apa-2 entri sepanjang setengah tahun nie ..
Tapi kan , dengan izin Allah swt pada hari nie tetiba saya tergerak hati pulak nak post dalam blog nie ..
Ehh apa kes pulak ? tadi cakap busy sangat .. macam-2lah cik amalina nie .. :p
Sebenarnya saya ingin berkongsi cerita dengan anda semua hari nie ..
Tak salah bukan ?


Oklah , sebelum saya mengarang pasal tajuk utama post nie ,
mari saya cerita serba sedikit kisah bulan Ramadhan saya tahun nie ..
Alhamdulillah , tahun nie saya rasa happy sangat berpuasa ..
Rasa lebih semangat dari tahun-2 lepas ...
Sepanjang bulan puasa nie jugak saya & keluarga tak tertinggal sahur pun ... 
*Thanks mom sebab gerak saya bagun sahur hari-2 :D
Tapi sekarang bulan puasa dah cukup sebulan .. :(
Apa perasaan korang ?
Kalau saya , memang saya sedih sebab bukan senang nak dapat pahala banyak-2 dalam bulan yang penuh berkat nie ..
Saya doakan semoga saya & anda semua berpeluang bertemu lagi 
dengan Ramadan akan datang ..
insyAllah :)



Lepas tu , habis je Ramadan mestilah ada penggantinya kan ?
Bulan apa lagi kalau bukan bulan Syawal yang indah ini ...
Hari nie merupakan hari raya aidilfitri pertama bagi umat Islam ..
Bagun je pagi saya rasa ceria semacam je ...
Teruja , gembira , terharu , semuanya ada ..
Tapi kadang-2 tu rasa jugak , cepatnya masa berlalu ..
Pejam celik , pejam celik dah raya ?
Alhamdulillah saya masih diberi peluang beraya 
dengan semua ahli keluarga & sanak saudara ...
Bukan senang tau nak jumpa ramai-2 camni ...
So saya tak lepaskan peluang nie ...
Lepas je solat sunat raya , semua berpusu-2 balik rumah ...
Gembira sangat sebab dapat bertemu 4 mata dengan sanak saudara ..
Dapat minta maaf & berkongsi cerita ..
Menarik bukan ? :D

Sepanjang syawal pertama nie , saya & keluarga just berjalan-2 sekitar rumah jiran & sedara-2 yang duduk tak jauh dari rumah ...
Bila singgah , macam-2 reaksi yang saya jumpa bila bertemu 4 mata dengan mereka ...
Paling saya kerap dengar , 
" ya Allah , dah besar dah ina sekarang .. comey sekarang anak kau pa ... "
opss ... segan pula , hehe :">
So setakat hari nie juga , banyak saya dapat duit raya ..
Haha , syukur juga , besar panjang pun masih dapat duit raya ..
Rezeki-2 , alhamdulillah ... :)
Di sini saya lampirkan gambar duit saya ..
Banyak bukan ? :P


So cerita raya anda bagaimana pula ?
Of course menarik , kan ?

Oh ya , ini pantun untuk anda :
 " Pakai baju warna - warni , muka berseri-seri , 
duit pun penuh seguni , tentulah senang hati . " 
:D
Selamat berbahagia di hari mulia ini ...
Nikmati waktu indah ini bersama keluarga anda ...

" SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI .
MAAF ZAHIR & BATIN . " :) 


*mana-2 yang kenal saya , sila lah bertandang ke rumah saya ..
jangan malu-2 .. ^_^ 


No comments: